Onderdelen gezocht

214 216 218 220 25
Plaats reactie
IngelaDob

Onderdelen gezocht

Bericht door IngelaDob »

Ik heb een 3-deurs Rover 25 uit 2005 met 1.4L motor in de kleur zwart. Nu voor een half jaar moet ik de koelvloeistof in de winter 1 keer maand bijvullen en in de zomer 1 keer met 2 maand. Het probleem wordt niet minder, maar ook niet erger. Mijn rijgedrag is nu netzo als voor het probleem. Bij de garage zeiden ze dat het misschien de koppakking is en zelf durven ze de motor niet open te maken, omdat het ook wat anders kan zijn. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Of weet iemand waar ik dit kan laten oplossen?
Pieter
MG-R Regular
Berichten: 79
Lid geworden op: vr dec 16, 2016 11:55 am
Woonplaats: Groningen

Re: Onderdelen gezocht of koper gezocht!!

Bericht door Pieter »

Hallo,

Op afstand een probleem vaststellen is nagenoeg onmogelijk. als ik je omschrijving lees kan het inderdaad de koppakking zijn maar ook andere problemen kan ik niet uitsluiten. De motoren die in je Rover 25 zitten zijn gevoelig voor lekke koppakkingen. Alleen wat ik vreemd vind van je garage is dat ze de motor niet durven te openen, het lijkt mij dat een vakman toch wel moet kunnen zien als de koppakking lek is. Om het probleem om te lossen zou ik naar een garage gaan die een oud rover dealer is geweest die zijn goed bekend met koelingsproblemen van deze motoren. Er zijn nog een redelijk aantal van in Nederland maar dan moet je even zeggen welke regio je vandaan komt dan is er vast wel iemand op dit forum die er een bij jou in de buurt weet.

Pieter
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Re: Onderdelen gezocht of koper gezocht!!

Bericht door Mista T »

Goedemiddag,

het zou ook het inlaatspruitstuk kunnen zijn die lek is.
Dit is naast koppakking ook nog weleens een kwaaltje, alleen minder desastreus.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
ron
MG-R Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: vr apr 29, 2016 1:36 pm
Woonplaats: Warmenhuizen

Re: Onderdelen gezocht of koper gezocht!!

Bericht door ron »

Wat dacht je van de waterpomp ? Die willen ook graag lekken na zoveel kilometer . Geen spatje water op de grond , maar toch iedere keer moeten bijvullen ...
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Re: Onderdelen gezocht

Bericht door JD »

naar een goede garage gaan ;)
Een garage die een motor niet durft te openen klinkt voor mij een beetje raar, daar zijn garages toch juist voor ?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Plaats reactie