Spontaan springend achterraam.

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Pieter
MG-R Regular
Berichten: 79
Lid geworden op: vr dec 16, 2016 11:55 am
Woonplaats: Groningen

Spontaan springend achterraam.

Bericht door Pieter »

Ik heb ongeveer 2 maanden gelden een Rover 25 gekocht deels omdat ik het altijd al mooie auto's vindt, na het lezen van ervaringen op dit forum moest het met problemen ernstige meevallen en kwam de slechte naam meer van vroeger weg. Maar afgelopen week reed ik gewoon op de weg en mijn achterruit sprong spontaan in duizend stukjes. Ik heb gelukkig op de sloop goedkoop een nieuw raam gevonden dus het is weer opgelost. Alleen mijn vraag is heeft iemand enig idee hoe dat gebeurd kan zijn om te verhelpen/ te voorkomen dat het opnieuw gebeurd. Ook was ik benieuwd als dit probleem vaker voorkomt. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten Pieter
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Re: Spontaan springend achterraam.

Bericht door JD »

Dat is even schrikken :blink:
Is geen bekend probleem, en als je kofferklep gewoon goed sluit kun je er verder niks aan doen.
Komt wel eens vaker voor bij auto's, bijvoorbeeld als er een steentje tegenaan komt. Is veiligheidsglas dus breekt meteen in duizenden stukjes dan.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Pieter
MG-R Regular
Berichten: 79
Lid geworden op: vr dec 16, 2016 11:55 am
Woonplaats: Groningen

Re: Spontaan springend achterraam.

Bericht door Pieter »

Bedankt voor het snelle antwoord, de kofferbak sluit gewoon goed dus dat is het denk ik niet. Ik hoop dat het gewoon pech is en dat het niet opnieuw voor komt.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Re: Spontaan springend achterraam.

Bericht door JD »

ik weet niet of je je dit verhaal nog kan herinneren van enkele jaren geleden ?

http://www.nu.nl/binnenland/2689527/sne ... -niet.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Plaats reactie