gasklep 52mm aluminium op een 214 si?

214 216 218 220 25
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

De technische kant van dit verhaal laat ik over aan de techneuten, maar helpen doet het wel zeker.
Nadat bij mn ZS de standaard 48 mm ALU was vervangen door een 52 mm exemplaar pakte de motor veel eerder op.
Lijkt me dat dit bij een 1.4K hetzelfde effect geeft..
schraatjuh
MG-R Core
Berichten: 89
Lid geworden op: zo sep 02, 2012 12:45 pm
Woonplaats: Nijverdal

Bericht door schraatjuh »

Nou, daar kom ik terug op me broers punt, wat me ook vrij logisch leek. Natuurlijk dat die feller reageert, wanneer er een grote gasklep inkomt ontstaat er eerder een groter gat en zal de auto sneller optrekken met minder gas, omdat die al een groter gat heeft dus. Bijvoorbeeld met een 48 mm geef je 3/10e gas, doe nu exact het zelfde bij de 52 mm en dan zou die bij de 48 mm al 4/10e losstaan, terwijl je niets meer gas geeft.
schraatjuh
MG-R Core
Berichten: 89
Lid geworden op: zo sep 02, 2012 12:45 pm
Woonplaats: Nijverdal

Bericht door schraatjuh »

Daar worden mijn vermoedens eigenlijk bevestigd. Het heeft dus niet echt veel zin om het te veranderen.

Toch bedankt.
mvg,
Dennis
racingboy
MG-R Regular
Berichten: 32
Lid geworden op: ma mar 04, 2013 10:21 pm
Woonplaats:
Locatie: Zelzate

Bericht door racingboy »

Ik heb ze alle drie gehad de gaskleppen, origineel de kleinste en beperkt, dan de midden, met andere gaskabel, en nu de grootste. En ik kan je verzekeren dat het verschil goed voelbaar is ;) Pakt veel vlotter op van onderin en eens boven de 4000 tr echt vlot hoor(dan wordt ie speels)
Plaats reactie