natte kofferruimte

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Gebruikersavatar
matthias117
MG-R Freak
Berichten: 767
Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
Woonplaats: waasmunster

natte kofferruimte

Bericht door matthias117 » wo mei 02, 2012 2:46 pm

hallo iedereen,

ik zit met een vocht probleem in mijn rover 214 IS.
steeds als het geregend heeft is mijn kofferruimte (en zeker de plaats waar het reserve wiel zit, onder de tapijt zeg maar) zeik nat. :/
zijn er nog mensen met dit probleem?
heb er nu een vochtvreter in gezet omdat zo'n klamme auto nu ook niet echt heel aangenaam is :|
greetz

Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland » wo mei 02, 2012 2:59 pm

zal het rubber van je lampglazen zijn kijk daar eens.
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.

JD
MG-R Core
Berichten: 5275
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD » wo mei 02, 2012 9:11 pm

grote kans dat roland gelijk gaat krijgen :? :mrgreen:
Rover 25 vi 2001

Afbeelding

Puempel
MG-R Regular
Berichten: 42
Lid geworden op: do aug 06, 2009 7:23 pm
Woonplaats:
Locatie: D - Stadtlohn

Bericht door Puempel » do mei 03, 2012 10:21 am

Here's a list of possbile water sources which I found throughout the years owning several RF:

- Taillights seal/rubber
- Passenger room deaeration seal/rubber
- A Gap between the inner and outer wheel house on the drivers side rear wheel arch. (RHD Driversside/ LHD Passengersside) This is a manufacturing error on every RF. You need to remove the wheel house plastic to see it, it is behind the screw point for the tail bumper
- The sheet overlap underneath the plastic strip on the roof. Because of the movement in the shell over time, the laquer + sealant breaks and gets porose. This is happening to all RFs over time.
- The rear side window rubbers
- The boot lid rubber
- The cable feedthrough rubber for the boot lid not sitting correct
- A broken hose for the rear wiper washer

I hope I got them all...

Cheers
Julian

Gebruikersavatar
matthias117
MG-R Freak
Berichten: 767
Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
Woonplaats: waasmunster

Bericht door matthias117 » do mei 03, 2012 5:30 pm

thanks :)

Mitchell

Bericht door Mitchell » do mei 03, 2012 5:44 pm

Wat roland zei heb ik ook nagekeken bij mij. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Echter was het bij mij op het dak terug te vinden.

De twee dakgoot strips heb ik eruitgehaald, en hieronder zat een kleine naad tussen de twee panelen. Deze met een kit langsgelopen, strip er weer in en het probleem is voorbij :D

JD
MG-R Core
Berichten: 5275
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD » do mei 03, 2012 6:12 pm

dat kan ook nog jah.
hebben met name de latere 200 serie's last van
Rover 25 vi 2001

Afbeelding

Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland » do mei 03, 2012 8:31 pm

:shock: loopt dat daar door.
dat zij 2 lagen over elkaar en afgekit zit er geen roest dan :?:
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.

Puempel
MG-R Regular
Berichten: 42
Lid geworden op: do aug 06, 2009 7:23 pm
Woonplaats:
Locatie: D - Stadtlohn

Bericht door Puempel » do mei 03, 2012 9:47 pm

JD schreef:dat kan ook nog jah.
hebben met name de latere 200 serie's last van
Sorry to disappoint you but it's a problem of all RF's, 200, 25 or ZR doesn't matter.

@roland: If the "kleine naad tussen twee panelen" gets poros water gets between them, rust spreads and your boot gets wet.

Gebruikersavatar
matthias117
MG-R Freak
Berichten: 767
Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
Woonplaats: waasmunster

Bericht door matthias117 » do mei 03, 2012 10:57 pm

ik heb een '98 214 IS dus ik kan de mijne wel als een van de latere 200jes zien denk ik?
nu ja, het is niet dat hij echt plas vormen begint aan te nemen, maar na verloop van tijd fungeert mijn tapijt als spons, dat vind ik net wat minder leuk :mrgreen:

Mitchell

Bericht door Mitchell » do mei 03, 2012 11:06 pm

Mijn 216 uit '97 had het zelfde zoals ik zei.
Kwam er pas een maand na aanschaf achter, maar er stond in mijn geval ±3cm water in de reservewiel bak. (het kan er ook niet weglopen en verdampen doet het niet)

Na het af-kitten echt 0,0% water binnenkomen.
Wees overigens wel voorzichtig bij het verwijderen van de dakrails, zitten met twee bevestigingspuntjes vast 'geschoven' (naar voren schuiven om ze los te halen). En je wilt niet dat deze afbreken ;)

Plaats reactie