Rover 216 LE Cabriolet '94
Rover 216 LE Cabriolet '94
Heb me gisteren een Rover 216LE Cabrio gekocht.
Maar wil er namelijk wat informatie waten.
Waar moet ik op letten, Of in de gaten houden.
Hoe kom ik aan de juiste onderdelen als die kapot gaan?
Foto zal ik binnekort posten
Maar wil er namelijk wat informatie waten.
Waar moet ik op letten, Of in de gaten houden.
Hoe kom ik aan de juiste onderdelen als die kapot gaan?
Foto zal ik binnekort posten
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26464
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
welkom hierzo
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- matthias117
- MG-R Freak
- Berichten: 757
- Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
- Woonplaats: waasmunster
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
alle eerst welkom.
welk bouwjaar komt de 216? dit bepaalt namelijk welk motorblok er in ligt.
aangezien hij met 2 verschillende 1600 blokken geleverd is.
1e type is en honda blok(verbruiken vaak veel olie, dus olie pijl goed in de gaten houden.
2e type is een k serie van rover zelf(stuk zuiniger als de honda, maar heeft een zwakkere koppakking).
verder de gebruikelijke roest plekjes in de gaten houde(wielkasten en dorpels)
het laatste wat je vooral moet doen is genieten, en zodra het mooi weer is, de kap omlaag.
Kwa tuning zijn er wel wat dingen te krijgen en te doen.
booskijkers moet je helaas zelf maken.
kwa bumpers kan je gaan voor rover sport(als je die kan vinden) of natuurlijk coupe bumpers(zelfde basis)
(coupe met booskijkers, lexus achterlichten en rover sport bumpers)
originele coupe bumpers
ook de bobbel in de motorkap is coupe eigen
ideeën en mogelijkheden dus.
welk bouwjaar komt de 216? dit bepaalt namelijk welk motorblok er in ligt.
aangezien hij met 2 verschillende 1600 blokken geleverd is.
1e type is en honda blok(verbruiken vaak veel olie, dus olie pijl goed in de gaten houden.
2e type is een k serie van rover zelf(stuk zuiniger als de honda, maar heeft een zwakkere koppakking).
verder de gebruikelijke roest plekjes in de gaten houde(wielkasten en dorpels)
het laatste wat je vooral moet doen is genieten, en zodra het mooi weer is, de kap omlaag.
Kwa tuning zijn er wel wat dingen te krijgen en te doen.
booskijkers moet je helaas zelf maken.
kwa bumpers kan je gaan voor rover sport(als je die kan vinden) of natuurlijk coupe bumpers(zelfde basis)
(coupe met booskijkers, lexus achterlichten en rover sport bumpers)
originele coupe bumpers
ook de bobbel in de motorkap is coupe eigen
ideeën en mogelijkheden dus.
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
dan heb je hoogst waarschijnlijk een D16(honda blok)
erg betrouwbaar, en bouwt snel toeren op. maar lust graag olie.
goed in de gaten houden dus.
kwa motorische tuning is er zo veel te krijgen als je maar wilt.
van complete uitlaat lijnen, tot turbo's en superchargers.
ook swappen naar een v-tech is mogelijk.
edit: http://www.rimmerbros.co.uk/
erg betrouwbaar, en bouwt snel toeren op. maar lust graag olie.
goed in de gaten houden dus.
kwa motorische tuning is er zo veel te krijgen als je maar wilt.
van complete uitlaat lijnen, tot turbo's en superchargers.
ook swappen naar een v-tech is mogelijk.
edit: http://www.rimmerbros.co.uk/