Nieuwe banden

214 216 218 220 25
BBergman

Nieuwe banden

Bericht door BBergman »

Howdy folks!

Klein vraagje..
Gisteren heb ik m'n rovertje APK laten keuren. Hij is er helemaal doorheen gekomen zonder noemenswaardige dingen, behalve dat de voorbanden vervangen moeten worden.

Dat is natuurlijk geen probleem, de bandenmaat heb ik inmiddels gevonden: 205 / 50 R16 T 87 ( als ik alles goed begrepen heb :P )

Nu het kleine vraagje..
Is er een bepaald merk banden die de voorkeur heeft qua levensduur of performance? Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten? Of kan ik gewoon naar zo'n bandentoko rijden en het hun laten uitzoeken?

Vast mijn dank!
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

Banden zijn eeuwig punt van discussie en dat is altijd persoonlijke smaak. Ik vind Dunlop bijvoorbeeld niet écht heel spectaculair, terwijl velen er bij zweren. Daarentegen rijden er ook wel mensen op Wanli's die zeggen dat het én veel grip heeft én langere levensduur.

Lang verhaal kort: veel grip betekend korte levensduur en vice versa. Als je dan wil middelen kom je wellicht op Toyo Proxes of Falken Z452's. Zijn beide bandjes die ietwat meer grip hebben en lekker betaalbaar. Yokohama Parada's hebben nóg weer een slag meer grip, zijn betaalbaar, maar lever je op in qua levensduur.

Mijn advies: Wil je gewoon een band die goed is, gewoon een band van een A-merk kiezen; dan zit je vaak wel goed. Feit blijft gewoon dat die Wanli's/BCT/Nankang's rommel is, al is Nankang wel serieus zijn leven aan het beteren.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Gebruikersavatar
rover-ppd
MG-R Addict
Berichten: 391
Lid geworden op: ma jun 30, 2008 9:03 pm
Woonplaats:
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door rover-ppd »

Hey, er zit veel verschil in banden en er is veel prijsverschil bij verschillende handelatren voor dezelfde band.

Als je echt nieuw wilt zal ik is via autobandenmarkt.nl kijken als ik jou was. Hierbij kan je ook de verkoopadressen zoeken.

Zelf heb ik m'n banden via markplaats gevonden. Ik had het geluk om banden te vinden die nagenoeg nieuw waren, maar dan voor een heel zacht prijsje.

zelf heb ik goede ervaringen met de Toyo proxis TR-1 als ik het goed heb en rijd nu op Uniroyal Rainsport 2 en ben hier meer dan tevreden over. Een iets goedkopre band zijn de Falkens. Ik hoor hier goede verhalen over.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar 1 tip: Bespaar niet op je banden!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

als je wat low budget wilt gaan kun je het best uniroyaal rain rally banden nemen.
goeie kwalitijd tegen een goeie prijs.
presteren zowel bij droog als bij nat weer goed.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
BBergman

Bericht door BBergman »

Heeft iemand ervaring of kennis over de Bridgestone Potenza RE050?

Ik liet het woord bridgestone vallen, en m'n zwager begint meteen over slechte kwaliteit en dat ik daar niet aan moet beginnen enzo.

Terwijl als ik kijk op de site van profile tyrecentre krijgt die band een zeer goede beoordeling.

5 van de 5 sterren
Ultrasportief label, premium label & Ultra high performance label!

Klonk toch niet slech dacht ik eigenlijk
gangsterman1234

Bericht door gangsterman1234 »

ik zelf ben best te spreken over bridgestone.

sta zelf op turanza er300 en mijn auto heeft een bonk grip met die dingen das niet normaal. en met het al en toe rotondes gieren enz gaan ze bij mij een km of 35/40 duizend mee.
BBergman

Bericht door BBergman »

Dus het valt reuze mee :P

thnx mate! Ik denk dat die dan mijn keuze gaat worden.
136,- per band is nog wel te overkomen lijkt mij
Gebruikersavatar
Rover620tdi
MG-R Addict
Berichten: 232
Lid geworden op: ma mar 23, 2009 11:41 am
Woonplaats: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Rover620tdi »

Op mijn BMW heb ik zelf de Toyo Proxes 1 gehad maar die slijten snel aan de buiten en binnen kant. Dus voor de duidelijk heid niet in het midden die blijft nog intact. :(
Dus heb de Toyo Proxes 4 gekocht en die bevallen me zeer zeker. En aan dat slijten hebben ze met de Proxes4 wat op gevonden. Afvoergoten aan beiden kanten. Vooras heb ik Michellin Pilot die zijn ook zeer zeker goed. Maar deze zijn aan hun eind na 2 jaar dus nu komen er Falken banden op met de maat 195/40/16 op een 9J velgen en deze komen op de vooras :oops: :mrgreen:
Dus qua ervaring hoe deze bandjes rijden zou ik moeten afwachten.
Denk wel goed want deze worden vaak voor driften gebruikt.
Rover 45 2.0 V6 2000
BMW 327i e21 '81 (showcar)

http://www.cardomain.com/ride/3213361/1 ... -3-series/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
mvbdb
MG-R Freak
Berichten: 564
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 8:31 pm
Woonplaats: Amerongen

Bericht door mvbdb »

Tja, banden zijn wel een persoonlijke keus als je het mij vraagt. Zelf ben ik wel tevreden over het merk Viking (what's in the name zul je je haast afvragen) en die zijn best betaalbaar. Prut vind ik het huismerk van de Kwik Shit: Marshall. Daarvan heb ik er twee op de voorzijde van een Ford liggen en die maken vrij veel lawaai. Nankang is het ook niet, heb hier een BMW binnen gehad en die slijtagevorm is te erg voor woorden. Vroeger koos ik altijd een A-merk voor een Rover n.l. Michelin Premacy en later ben ik voor Rover overgestapt op Viking. Hier heb ik nu een SD1 staan die ook vier nieuwe sloffen moet, had qua maat keus uit Firestone en Vredenstein. De eigenaar heeft voor de laatste gekozen.
Met vriendelijke groet,

Marcel van Barneveld
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

wij gebruiken op het werk heel veel bridgestone banden ( transportbanden voor caravans )
Is wel wat anders als personenwagen banden maar zijn er wel zeer goed over te spreken.
Falken banden bevallen ook erg goed hier ( zitten onder de corsa )
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
WouterRover25

Bericht door WouterRover25 »

zou er absoluut nooit op bezuinigen..! al wil het niet zeggen dat alle a-merken nou het beste zijn.

ik rijd nu een poos op bridgestones (b340) en ik ben daar enorm tevreden over.. sowieso zou ik ze online bestellen en wel ff uitzoeken wat goede banden zijn.
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

Bridgestone zijn goeie banden. Vroeger, (ehhh, lees, 5 jaar geleden :+ ) had ik een Mini, altijd op Dunlops gereden totdat Ben van Leeuwen adviseerde Bridgestones te proberen... Ik wist niet wat me overkwam. Zo veel grip. :mrgreen:
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
WouterRover25

Bericht door WouterRover25 »

k heb ook megaveel grip, vooral bij nat weer merk ik veel voordeel

(vooral na ik laatst 3 weken op zs-freak z'n banden heb gereden :mrgreen: sorry theo :lol: )
Midicijnman

Of toch Dunlops

Bericht door Midicijnman »

Ik heb sinds een paar maanden Dunlop Fastresponse onder mijn 216 cabrio liggen. Een groot feest! Iedere rotonde is een kermisattractie... En voor de prijs hoef je het niet te laten. Ik was alles bij elkaar 250 Euri kwijt.
ColinB

Bericht door ColinB »

Ik heb die Fastresponse ook op mijn Honda Prelude liggen maar ben er zeker niet kapot van.
Heb enkele jaren bij een bandenzaak gewerkt dus kon ze voor n mooie prijs hebben, maar als ik op de Rover nieuwe banden nodig heb ga ik toch voor iets anders. Heb altijd op een 106Rallye Toyo`s gehad en die waren wel lekker...
Nu liggen er voor bij mij nieuwe Vredestein`s op en achter Nokian ofzo, maar die zijn bijna op, dan kan ik er iets anders mee.
BBergman

Bericht door BBergman »

106 Rallye?
Leuke auto'tjes zijn dat :) m'n zwager heeft er 2, een witte waarin hij veel rijdt, en een rode die hij aan het opknappen is.

OT
Heb ze nog niet vervangen, tijdelijk rij ik in een audi a4 van m'n werk
Niet echt een fijne auto als ik eerlijk ben, maargoed.. het kost me niets :P
Plaats reactie