Rover 214Si dood , toch niet zo dood als het lijkt :D
Rover 214Si dood , toch niet zo dood als het lijkt :D
Hallo mensen,
Vanochtend wou ik in mijn rover wegrijden , dus ik start de auto. Gevolgd door een doffe dreun auto sloeg uit. En deed vervolgens niks meer op contact ( al het elektrisch werkt nog steeds goed).
Toen heb ik de motorkap even opengedaan , en zag een flinke plas koelvloeistof liggen, en het druppelde ook uit mijn blok . Rechts voor bij het spruitstuk. Auto doet helemaal niks meer , en staat nu bij de garage. Die zeggen dat het rond de 600 euro gaat kosten om alles weer goed te krijgen , maar weten dan niet zeker als het ook goed blijft :S.
Maar ik heb de auto voor een prikkie gekocht , en voor mij lijkt het niet de moeite om hem te laten repareren. Dus mocht er iemand belang bij hebben of wat dan ook , laat het maar even weten.
Mocht je iemand weten die dit voor mij kan repareren , laat het me weten
Baal er ontzettend van , want hij reed echt super fijn
Groeten Michel
Vanochtend wou ik in mijn rover wegrijden , dus ik start de auto. Gevolgd door een doffe dreun auto sloeg uit. En deed vervolgens niks meer op contact ( al het elektrisch werkt nog steeds goed).
Toen heb ik de motorkap even opengedaan , en zag een flinke plas koelvloeistof liggen, en het druppelde ook uit mijn blok . Rechts voor bij het spruitstuk. Auto doet helemaal niks meer , en staat nu bij de garage. Die zeggen dat het rond de 600 euro gaat kosten om alles weer goed te krijgen , maar weten dan niet zeker als het ook goed blijft :S.
Maar ik heb de auto voor een prikkie gekocht , en voor mij lijkt het niet de moeite om hem te laten repareren. Dus mocht er iemand belang bij hebben of wat dan ook , laat het maar even weten.
Mocht je iemand weten die dit voor mij kan repareren , laat het me weten
Baal er ontzettend van , want hij reed echt super fijn
Groeten Michel
Laatst gewijzigd door MichelD op wo sep 08, 2010 8:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een wijzer en wat getallen
2005/2006 Rover 114 GTi MPi '94
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Koppakking naar de klote,
Koelwater komt in de verbrandingskamer... kan niet verbranden, auto slaat af... overtollig water komt er dan ergens uit waar het niet uit hoort te komen...
Kut voor je, tik een ander blok op de kop, gooi dat er in of vervang de koppakking.
Klinkt niet alsof hij heet is gelopen als hij het vantevoren nog prima deed en je daarna niet meer gereden hebt.
Schade KAN meevallen, maar de kop moet er sowieso af lijkt me.
Koelwater komt in de verbrandingskamer... kan niet verbranden, auto slaat af... overtollig water komt er dan ergens uit waar het niet uit hoort te komen...
Kut voor je, tik een ander blok op de kop, gooi dat er in of vervang de koppakking.
Klinkt niet alsof hij heet is gelopen als hij het vantevoren nog prima deed en je daarna niet meer gereden hebt.
Schade KAN meevallen, maar de kop moet er sowieso af lijkt me.
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Das nogal zonde om hem meteen weg te doen......
Je hebt hem voor een prikkie gekocht zeg je zelf.... (waarschijnlijk omdat de verkoper wist wat er aan de hand was, gok ik). Dan kun je in ieder geval verwachten dat er wat aan te komen zit, en voor 900 euro extra heb je dus een goede wagen.
Dat is maar de vraag als je hem nu verkoopt (met verlies), en een andere auto koopt, waar weer eea aan is.
Ik zou zeggen, laten maken, en rijden maar!
Maar goed, da's mijn mening....
Je hebt hem voor een prikkie gekocht zeg je zelf.... (waarschijnlijk omdat de verkoper wist wat er aan de hand was, gok ik). Dan kun je in ieder geval verwachten dat er wat aan te komen zit, en voor 900 euro extra heb je dus een goede wagen.
Dat is maar de vraag als je hem nu verkoopt (met verlies), en een andere auto koopt, waar weer eea aan is.
Ik zou zeggen, laten maken, en rijden maar!
Maar goed, da's mijn mening....
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Heb je opzich gelijk in hoor , maar auto koste mij 800 euro , reperatie kosten zijn 890 euro .... Vind het eigenlijk dan niet de moeite en koop lieverd een andere auto. Maar hoop eigenlijk dat een lief hebber hem wil kopen voor een spotprijsje en dat die hem kan repareren, blijft ie in ieder geval op de weg
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
goedkoop geluid gevolgd door een vastloper en een kromme drijfstang of erger.Riksel schreef: Als de spruitstukpakking gaar is maakt 'ie enkel een goedkoop geluid.
Koelwater (dat een cylinder inloopt via een inlaatkanaal) is niet goed samendrukbaar.
Een inlaatspruitstuk losmaken en de pakking niet vervangen is voor een k-serie 1 van de meest desastreuze dingen die je kunt doen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Re: Rover 214Si dood :(
Vandaar dat ik van een uitlaatspruitstukpakking uit ging.MichelD schreef:... Rechts voor bij het spruitstuk...
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Re: Rover 214Si dood :(
De uitlaatspruitstukpakking komt niet in aanraking met koelwater, zelfs zonder uitlaat en pakking kan hij geen water lekken.Riksel schreef:Vandaar dat ik van een uitlaatspruitstukpakking uit ging.
vandaar, dat een inlaatspruitstukpakking me zinniger leek als het om water lekkage gaat.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Net ff monteur na laten kijken...
Blijkt dat de koppaking nog goed is, maar het probleem zit hem dus in de distributie riem ( hij zij dat er iets verzet is , distributie riem zelf is nog goed maar staat beetje slap ( 1 cm beweging aan de zijkant ) vanavond even kijken als het blok nog draait op de krukas . het zal mooi zijn scheelt aardig wat geld i.v.m lekke koppaking
Blijkt dat de koppaking nog goed is, maar het probleem zit hem dus in de distributie riem ( hij zij dat er iets verzet is , distributie riem zelf is nog goed maar staat beetje slap ( 1 cm beweging aan de zijkant ) vanavond even kijken als het blok nog draait op de krukas . het zal mooi zijn scheelt aardig wat geld i.v.m lekke koppaking