SRS lampje blijft branden

214 216 218 220 25
Plaats reactie
DaVaRo

SRS lampje blijft branden

Bericht door DaVaRo »

Ik heb het probleem dat mijn SRS lampje onder de tellers blijft branden, eerst dacht ik dat dit te maken moest hebben met twee draadjes onder mijn stoel die ik niet had aangesloten maar ik heb die aangesloten nu maar zonder resultaat. Weet iemand waar die draadjes van zijn? Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Gelukkig heb ik me airbag niet elke rit nodig :roll:
english pride
MG-R Addict
Berichten: 369
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 10:08 pm
Woonplaats:
Locatie: bredene (BE)

Bericht door english pride »

die draadje komen van je gordelspanners waar je de gordel moet inklikken
mijn interieur ligt er nu volledig uit en als ik het contact opzet brand dat lampje ook
de foutmelding kan ook van op een andere plaats komen

het beste zal zijn om even de fouten uit te laten lezen



greetz
Gebruikersavatar
mulder83
MG-R Addict
Berichten: 341
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 5:27 am
Woonplaats: Straelen, Duitsland

Bericht door mulder83 »

denk dat het waarschijnlijk je stuureenheid in je stuur zal zijn, is bij mij ook al eens kapot geweest komt vaker voor zeiden ze toen.
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

ik heb de bijrijdersstoel eens vooruit en achteruit gezet, en dat heeft bij mij geholpen :mrgreen:
Karakan

Bericht door Karakan »

bij mij is die vanzelf uitgegaan.

soms brand hij heel af en toe wanneer hij zin heeft, en dan valt ie weer lange tijd weg. :P
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

De gordelspanners zijn onderdeel van het SRS-systeem (en bij een storing gaat het lampje dus branden) en het is wel erg toevallig dat het lampje is gaan branden nadat je het stekkertje hebt losgehaald. Vrijwel zeker zit het stekkertje niet helemaal goed vast.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
ronaldverkuijl

Stuur eraf gehad...

Bericht door ronaldverkuijl »

Heren,

Na wat gerommel met de stoel en een lichtje dat niet altijd deed wat ik wilde, toch maar even in het stuur gekeken. Ik weet niet zeker of het stuur er eigenlijk wel helemaal af moet, maar aan de bovenkant, onder de plastic behuizing van de stuurkolom (twee schroefjes), zitten twee stekkers (geel en wit). Even losgemaakt, ingespoten met contactspray en weer in elkaar gezet!

Lichtje doet weer wat hij moet doen. Bijna net zo makkelijk als de stekkertjes onder de stoel!

Groet,

Ronald
FMB

Bericht door FMB »

Heb 't af en toe eens... maar meestal alleen als er iets onder m'n stoel ligt gelukkig... tgen de draden aan.
Gebruikersavatar
Rover620tdi
MG-R Addict
Berichten: 232
Lid geworden op: ma mar 23, 2009 11:41 am
Woonplaats: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Rover620tdi »

lekker verhaal dannn...!!! tot dat er een x shortcut optreed en de zooi in de vlammen opgaat... :(
Rover 45 2.0 V6 2000
BMW 327i e21 '81 (showcar)

http://www.cardomain.com/ride/3213361/1 ... -3-series/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rover620tdi
MG-R Addict
Berichten: 232
Lid geworden op: ma mar 23, 2009 11:41 am
Woonplaats: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Rover620tdi »

Of niet dan... ???
Rover 45 2.0 V6 2000
BMW 327i e21 '81 (showcar)

http://www.cardomain.com/ride/3213361/1 ... -3-series/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Plaats reactie