MG-Rover Club Nederland

Dé MG-RoverClub voor MG's en Rovers van na 1990 (ouderen ook welkom)
Het is nu do aug 17, 2017 1:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do aug 03, 2017 12:06 am 
Offline
MG-R Newbie

Geregistreerd: zo jul 31, 2016 3:24 pm
Berichten: 7
Woonplaats: Leiden
Hallo,
De laatste weken was de auto ( 200 Vi ) aan het inhouden/stotteren bij lage toeren en dieper indrukken van het gas. Ik dacht aan het brandstoffilter dus heb deze vorige week ( samen met het luchtfilter) vervangen. Helaas reed hij hetzelfde daarna.

Ik heb een paar dagen toevallig de auto niet gebruikt en sinds gisteren ( na het regenseizoen van de laatste dagen) start hij ineens niet meer. De startmotor doet het wel maar de motor slaat niet aan. Na drie pogingen is de accu leeg. Ondanks de slechte conditie van de accu is de accu toch het probleem niet want na tijdelijk omwisselen met een andere accu ( goede conditie en genoeg Ah ) sloeg hij nog steeds niet aan.

De wegenwacht is vandaag langs geweest. Accu doorverbonden met de apparatuur maar ook toen pakte hij hem niet. De bougies (minstens 3 a 4 jaar oud)zijn gecheckt. Kennelijk waren die nog ok want na wat schoonmaken stopte de medewerker deze terug en probeerde weer te starten. Hij merkte op dat de brandstofpomp wat stroefjes klonk en meende zelfs wat te ruiken. Hij gaf aan niets meer te kunnen doen, behalve dan op een andere dag de auto naar de garage brengen waar de garage evt de brandstofpomp-druk kan meten.

Wel opvallend dat hij niet meer start na die hoosbuien. :dry:

Tips/adviezen zijn welkom. Wat zou ik nog kunnen proberen? Misschien toch de bougies of iets anders?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 03, 2017 2:45 am 
Offline
MG-R Core
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 14, 2010 9:16 pm
Berichten: 1198
Woonplaats: Rotterdam
Geven de bougies wel een vonk? Misschien de bougies kabels vervangen en evt de verdeler?

_________________
Groet, Bas
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 03, 2017 6:45 am 
Offline
MG-R Addict
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 27, 2017 7:58 pm
Berichten: 322
Woonplaats: kop van NH
---
Ik bedoel het zeker niet lullig, maar als je zelf al aangeeft dat de

bougies 3 a 4 jaar oud zijn, neem ik aan dat de auto verder

misschien ook een beetje "achterstallig" onderhoud heeft :roll:

---

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 03, 2017 11:47 am 
Offline
MG-R Core

Geregistreerd: do dec 19, 2002 12:36 pm
Berichten: 2940
Woonplaats: NIEUWEGEIN
Woonplaats: Nieuwegein
Bougiekabels vervangen...
Deze geven bij een 200VI problemen op basis van doorslaan....

Ervaring heb ik zelf ook gehad met een 200VI

_________________
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 09, 2017 9:40 pm 
Offline
MG-R Newbie

Geregistreerd: zo jul 31, 2016 3:24 pm
Berichten: 7
Woonplaats: Leiden
Vandaag minder goed nieuws gehad. :cry:

Garage kreeg hem niet aan de praat. Het ligt het niet aan de brandstofpomp ( normale druk) of de bougies/kabels. Er is vonk maar veel te weinig compressie. Als de slang tussen gasklep en filterhuis eraf is en je bedekt met je hand de gasklep opening zou er een sterke aanzuiging van lucht moeten zijn, aldus de monteur. Je hand zou zowat naar binnen moeten worden gezogen bij het starten. Ik heb zelf nog gevoeld. Je voelt echter nauwelijks een aanzuiging.

Conclusie is dus dat er compressie verloren gaat in de cilinders en dat het waarschijnlijk de zuigerveren zijn waar wat mee mis is. Klinkt dit bekend?

Zuigerveren vervangen lijkt me trouwens niet een van de goedkopere reparaties.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 09, 2017 11:07 pm 
Offline
Mad Mechanic
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Berichten: 8852
Woonplaats: Hoogerheide
:mrgreen: zuigerveren of de kleppen.
beiden kunnen een oorzaak zijn , zuigerveren kosten de wereld niet,maar wel veel werk.
koprevisie komt al gauw op 350 euro.
plus de rest van het werk.

_________________
Afbeelding
mgrover-onderhoud.nl


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2017 11:58 am 
Offline
MG-R Core
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 6:23 pm
Berichten: 1637
Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Bij een compressie probleem zou ie nog steeds redelijk moeten zuigen. Tenzij alle kleppen krom zijn. De zuigerveren van het een op andere moment versleten lijkt mij niet logisch in ieder geval.
Staat de distributie wel op tijd?

Hoe hoog is de compressie?
De klacht die je in eerste instantie had doet meer denken aan een ontstekingprobleem.

_________________
Afbeelding

www.diagnoseservicenoord.nl
www.mw-parts.nl
https://www.facebook.com/DiagnoseService


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  

! .. ! .. ! .... HIER KAN OOK UW ADVERTENTIE STAAN .... ! .. ! .. !
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling